Wednesday, March 19, 2008

Tahniah Buat Ex-Roomate



Selamat Pengantin Baru Sakinah


Bila dua hati dah terjalin

Selamatlah pengantin kami doakan

Moga redha Allah bersinar selalu

Tanda bermula bahtera hidup

Dalam melayari bahtera rumahtangga

Ada masa tenang dan masa gelisah

Jangan nafsu diikut melulu

Sabar dan kemaafan itu perlu

Beginilah resam manusia

Tak lari dari ketentuan Ilahi

Suami ketua isteri pembantu

Melangkah hidup saling berpadu

Susah dan senang hadapi bersama

Moga kekal ke anak cucu

Moga kekal hingga ke syurga




Alhamdulillah akhirnya sahabat yang saya sayangi telah selamat menyempurnakan ikatan pernikahannya pada 23 Februari yang lalu bersama pasangannya Khalid. Tahniah buat Sakinah dan Khalid. Semoga ikatan yang telah lama terbina itu menjadi bertambah erat, harmoni dan diberkahi melalui perkahwinan ini. Semoga cepat-cepat dapat zuriat yang soleh dan solehah untuk disumbangkan kepada perjuangan Islam kelak. Semoga dimurahi rezeki.

Sakinah merupakan sahabat saya, satu bilik, kolej Tun Fatimah Blok HO2, biliknya dah lupa ketika kami tahun satu di UTM. Disebabkan oleh kami satu bilik, satu course dan satu kelas, jadi setiap hari kami pergi bersama menjadikan kami bertambah rapat. Apapun semasa kami satu bilik, beliau banyak menaikkan semangat belajar saya tanpa beliau sedari. Beliau sangat pandai dan bijak. Ayahnya seorang ustaz dan tenaga pengajar di PERKIM Pengkalan Chepa.

Beliau seorang yang ceria, penyayang dan sudah tentu sangat peramah. Apapun suaminya juga yang saya kenali serba sedikit sahaja, juga seorang yang baik dan pandai sebagaimana beliau. Saya doakan semoga beliau bahagia dan dapat memenuhi impian mereka bersama.

P/s : Maaf Inah tidak dapat hadir walimah hari tu atas sebab tertentu. Apapun saya gembira untuk kalian berdua kerana impian kalian selama ini telah tercapai. Selamat Pengantin Baru.

No comments: