Thursday, December 18, 2008

Suatu hari....


Sudah 2 hari pendaftaran pelajar baru pengjian Sarjana sesi 2008/2009 semester II berlalu. Maknanya secara rasminya telah 2 hari saya memegang ‘title’ mahasiswa kembali. Rasa penat juga, bukan kerana penat dengan pendaftaran, tapi penat kerana tiada kerja buat untuk dibuat. Erm menurut Assyahid Imam Hassan Al-Banna, ‘Al-waajibatu aktharu minal auqati’, kewajipan itu lebih banyak daripada masa yang ada. Tapi saya masih sempat berehat-rehat sedangkan masih banyak kerja yang perlu disiapkan dan tertunggu-tunggu untuk dilaksanakan.. Urusan pendaftaran pun belum setel, masih juga sempat-sempat untuk berehat. Tapi bukan saya sengaja berehat-rehat, rehat saya pun otak masih sempat berputar-putar dan bekerja mencari jalan penyelesaian bagi masalah saya alamai sekarang. Bila otak sahaja yang banyak bekerja, tanpa rehat secukupnya boleh menyebabkan penat dan badan automatic akan menjadi lesu. Maka dengan itu hidup perlulah perancangan.

Hari ini, Alhamdulillah, 2 kerja penting telah selesai. Syukron Jazilan kepada kak Na yang banyak membantu. Moga Allah permudahkan kerjamu. Tahniah buat kak na juga kerana dapat Biasiswa National science Fellowship. Lumayan tu. Dia janji nak belanja. (Kena bodek) untuk pengajian sarjananya.




Catatan : catatan dibuat ketika berada Lab Food Bioproses Under Fakuti Kejuruteraan Kimia dan Kejuruteraan Sumber asli. Kak na sedang khusyuk dengan projeknya disebelah ku.

1 comment:

ilyana shafa said...

sabar banyak2...sabar separuh daripada iman:) kirim salam ko kakna... ejah g malam ni...:)
jaga diri okay...