Wednesday, April 22, 2009

KU Hadir Pada MU


Semalam saat yang terlalu emosi bagi saya. Masakan tidak dalam kepala ini ada berbagai-bagai perkara untuk difikirkan bermula dari yang sekecil2 perkara sehingga kepada serumit-rumit perkara. Semua perkara yang mengganggu emosi saya kalau dilihat dari suatu sudut, bukanlah perkara yang besar, tapi disebabkan ia berlaku di saat saya hendak menduduki final paper esok, jadi ia sangat memberi tekanan kepada jiwa.
Petangnya, kak Adil dan kak syida balik. Mereka ajak gi round2 taman. Aduhai, dah lah otak penat, apatah lagi badan ini tak mampu untuk degerakkan, mungkin pengaruh tekanan. Kak Adil seperti biasa dengan sifat ke'kakak'kannya itu bertanya khabar saya hari. ternyata kak adil pandai bermain emosi. Dia layan 'mood' saya dengan pujukan manjanya. Entah mengapa saya tiba-tiba terus jadi mengidam nak makan ais krim, rupanya idaman saya dilayan kak adil dan kak syida. Sungguh, kamu kakak yang istimewa dan pandai memujuk. Petang itu hasrat nak makan aiskrim tertunai.

Malamnya, sahabat saya meranggkap adik penghibur jiwa sms. Sungguh, di setiap kedukaan saya pasti dia hadir menghibur. Sungguh, kau adik yang Istimewa. rasanya saya ini kakak yang dimanjainya. Alhamdulillah, walaupun masalah tak selesai jua, namun kehadiran sahabat penghibur bicara buat saya sangat bersyukur dikelilingi sahabat yang sangat baik dan penghibur. Namun sepanjang hari semalam, apa yang saya dapat sungguh Allah tidak menyalahi janjiNya. Alhamdulillah Dia hadir di saat saya memanggil-manggilNya. DIA kirim sahabat2 pengubat duka, tanda kasihNya. Ya Allah kerdilnya diri dan zalimnya aku seandainya nikmatMu jarang ku syukuri, kasih sayangMu pula tidak pernah bertepi. Ya Allah jadikanlah aku hamba yang taat dan mensyukuri nikmatMU.

5 comments:

adielflitzow9 said...

kak adil tu bukan nama sebenar

t-mutiara said...

huhu...bukan nama sebenar ek. jadi
"kak na" tu bukan nama sebenar juga hehe..

uknowme said...

untuk pengetahuan umum, 2 individu di atas pun bukan orang sebenar ...he he

adielflitzow9 said...

penulis blog ini juga bukan orang sebenar...entah2 bukan orang...huhuhuhu...

بنت محمد سيف الله said...

erm, tak puas hati juga ni