Thursday, September 13, 2012

KEMBALI SEMULA

ALHAMDULILLAH, blog saya yang telah hilang, saya ketemuinya semula. Entah kenapa tiba-tiba blog ini hilang tanpa diketahui. Namun akhirnya saya mendapatnya kembali.

Rasanya begitu lama tidak menulis di ruangan ini. Bukan kerana tiada idea, bukan kerana keterbatasan waktu tetapi kerana semangatnya hilang. Kini saya ingin berusaha mengutip semula semangat-semangat untuk menulis yang hanya tinggal sedikit sahaja. Mungkin memerlukan waktu untuk menulis kembali. Banyak sudah peristiwa yang berlaku dan kenangan yang telah tercatat dilipatan sejarah. Mungkin dikesempatan ini saya ingin menyoroti kembali sejarah yang telah pergi, bukan untuk dikesali, diungkiti atau dibanggai, namun sekadar untuk mengoreksi diri yang mana terkurang, yang mana terlebih dan menjadi tatapan memori buat generasi kelak atau masa-masa akan datang....

~Sesungguhnya Solatku, Ibadhatku, Hidupku dan Matiku Kerana Allah, Tuhan Seluruh Alam~

No comments: